REGBULL jest nowym reduktorem, zaprojektowanym i produkowanym przez OMVL do zasilana gazem LPG lub METANEM nowoczesnych samochodów z układem wtryskowym a także ma zastosowanie w samochodach gaźnikowych.
REGBULL redukuje ciśnienie gazu, a w przypadku LPG doprowadza do całkowitego jego odparowania.
Wykorzystanie wielu rozwiązań zintegrowanych a także dogłębne przestudiowanie lay-out wielu mechanizmów umożliwiło osiągnięcie jak najmniejszych jego wymiarów.
Jego małe wymiary i bardzo spoisty kształt umożliwiają na szybki i łatwy montaż nawet w pojazdach posiadających niewielką wolną przestrzeń w komorze silnikowej.
Wydajność wymiany termicznej to najmocniejszy punkt REGBULL, w celu osiągnięcia tego zostały przeprowadzane bardzo szczegółowe badania przy użyciu najnowocześniejszych urządzeń i programów, dzięki którym utworzono model 3D i opracowano analizy przepływu ciepła pomiędzy płynami. Taka charakterystyka umożliwia reduktorowi REGBULL zagwarantowanie poprawnego utrzymania pracy silnika także w środowisku bardzo zimnym.
Osiągnięty rezultat jest spoistym systemem charakteryzującym się osiągnięciem najlepszego stosunku pomiędzy MOCĄ a ROZMIAREM, który okazał się najlepszym we wszystkich warunkach pracy pojazdu i gwarantuje doskonałe osiągi związane z komfortem i sposobem prowadzenia pojazdu.
Posiada homologację zgodną z aktualnymi normami bezpieczeństwa dotyczącymi instalacji gazowych z zastosowaniem kombinacji z centralkami elektronicznymi OMVL, pozwala utrzymywać poziom zanieczyszczeń w spalinach poniżej limitu przewidzianego najbardziej rygorystycznymi normami (EURO 4).
REGBULL-M (Wersja na Metan) |
REGBULL-G (Wersja na LPG) |
|
Wejście gazu | Podłączenie przewodem o przekroju 6mm | |
Wyjście gazu | Podłączenie przewodem gumowym zbrojonym o przekroju wewnętrznym 19 mm a zewnętrznym 27 mm | |
Wejście / wyjście płynu chłodzącego | Podłączenie przewodem gumowym zbrojonym o przekroju wewnętrznym 15 mm a zewnętrznym 23 mm | |
Zasilanie Elektro Zaworu | 12 V d.c. | 12 V d.c. |
Podłączenie elektryczne | AMP Super Seal lub Faston 6,3×0,8 | |
Elek. Zawór odcinający gazu | Występuje | Występuje |
Wymienny filtr | Występuje | Występuje |
Zawór bezpieczeństwa | Występuje | Występuje |
Stabilizator | Występuje | Nie występuje |
Regulator by-pass | Opcja | Opcja |
Podłączenie wyrównawcze B.P. | Opcja | Opcja |
Czujnik temperatury gazu | Opcja | Opcja |
Podgrzewanie elektryczne | Opcja | Opcja |
Ręczna zintegrowana regulacja wyjścia gazu | Opcja | Opcja |
Temperatura pracy | -40/120 °C | -20/120 °C |
Umiejscowienie w pojeździe | Umiejscowiony w przegrodzie silnikowej przy pomocy odpowiedniej listwy. Płaszczyzna membran musi być równoległa do kierunku ruchu pojazdu, cewka w pozycji pionowej w górnej części. | |
Homologacja | E4-110R-00 | E4-67R-01 |
REGBULL – G
Gaz LPG dostarczany jest ze zbiornika do Reduktora / Parownika i wchodzi do komory wyposażonej w filtr, który to zatrzymuje zanieczyszczenia występujące w gazie i jednocześnie prowokuje wystąpienie silnej turbulencji ułatwiającej wymianę termiczną. Płyn wstępnie ogrzany dochodzi do punktu, w którym następuje redukcja ciśnienia i częściowe odparowanie. Następny odcinek przepływu gazu charakteryzuje się swoim innowacyjnym systemem dotyczącym dynamiki przeplywu, w którym to zachodzi proces przejścia z fazy ciekłej w gazową z osiągnięciem temperatury niezbędnej do całkowitego jego odparowania. Profil zastosowany w reduktorze optymalizuje wymianę termiczną bez utraty ciśnienia gazu.
Podciśnienie wywołane w przewodzie ssącym silnika wpływa na servo system o bardzo dużej czułości powodując kierowanie głównym przepływem gazu.
Regulacja dzięki zastosowaniu servo systemu umożliwia natychmiastowe zaspokojenie nagłych, nawet najmniejszych zmian w zapotrzebowaniu na gaz w różnych warunkach pracy silnika.
Otwarcie i zamknięcie przepływu gazu następuje za pośrednictwem elektrozaworu umiejscowionego w obiegu servo systemu. W momencie wyłączenia silnika przerwanie w doplywie gazu występuje w ostatniej części reduktora, unikając w ten sposób wypłyniecie znajdującego się w nim gazu i powstawanie niebezpiecznych jego nagromadzeń, odczucie wycieku jego na zewnątrz a w konsekwencji utrata zaufania ze strony klienta do instalacji.
REGBULL – M
Praca REGBULL – M jest identyczna do opisanej wcześniej i odnoszącej się do REGBULL – LPG W przypadku zasilania metanem występują dodatkowe charakterystyki.
Część reduktora narażonego na wysokie ciśnienie nie jest wykonana z aluminium, lecz z metali odpornych na bardzo wysokie ciśnienie, aby zagwarantować całkowite bezpieczenstwo jego poprawnej pracy przy najwyzszym cisnieniu.
Obecność urządzenia stabilizującego gwarantuje regularność dostarczania gazu w przypadkach występowania dużych różnic ciśnienia występującego w butlach (wahania ciśnień mogą dochodzić od 200 do kilku bar).
Posiadanie bardzo wydajnego systemu podgrzewania elektrycznego (występuje w opcji) pozwala uniknąć konieczności podłączenia się do obiegu płynu chłodzącego pojazdu w krajach gdzie warunki klimatyczne nie są bardzo zimne.
REGBULL jest reduktorem wielofunkcyjnym, a jego najsilniejsze punkty to:
- Zmniejszone rozmiary. Objętość 800 cm3; (rozmiar typowy 2000cm3)
- Osiągana moc przy LPG 140 KW
- Stosunek osiąganej mocy do jego objętości 0,17 KW/cm3; (stosunek typowy 0,12 KW/cm3)
- Zmniejszona waga: 1 kg; (typowa waga 1,8 kg) Zmniejszona waga zmniejsza ewentualną szkodę powstałą w wypadku drogowym i pozwala w łatwiejszy sposób pokonać crash test
- Wymiennik ciepła o dużej wydajności gwarantuje wyparowywanie gazu także w ekstremalnych temperaturach
- Regulator ciśnienia typu servo gwarantuje stałe osiągane ciśnienie we wszystkich warunkach jazdy pojazdu
- Elektrozawór odcinający gaz na wyjściu układu uniemożliwia przedostanie się gazu z reduktora w momencie wyłączenia silnika
- Zawór bezpieczeństwa nadmiernego ciśnienia jest zintegrowany także w wersjach dotyczących LPG
- Możliwość regulacji ręcznej gazu na wyjściu, lub przy użyciu silniczka krokowego (wyposażenie w opcji)
- Filtr gazu LPG fazy ciekłej zintegrowany z możliwością wymiany
- Czujnik temperatury (występuje w opcji)
- Oporność elektryczna w formie zintegrowanego naboju (występuje w opcji)
Źródło: www.firmyprzewozowe.com.pl